رویداد های مهم جهان

رویداد های مهم جهان

هدف این سایت انتشار اخبار جهانی (با ذکر منابع) میباشد و کمتر به مطالب انتشار یافته داخل کشور وارد می شود.
امیدواریم هر چه سریع تر راه های پیشگیری و درمان این ویروس جدید کشف شده و انسان های کمتری در این راه جان خود را از دست دهند.
دقت داشته باشید که اطلاعات اعلام شده در این سایت از وب سایت های جهانی تغذیه میشود تلاش شده است تا لینک هر خبر در انتهای آن نمایش داده شود تا کاربران از صحت خبر اطمینان حاصل کنند.

آخرین نظرات

    براساس یک مطالعه جدید، کورونویروس می تواند در قطرات موجود در هوا به مدت چند ساعت و در برخی از سطوح تا سه روز باقی بماند.

طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، ویروس بین افرادی که با هم در  تماس هستند از طریق قطرات تنفسی بسیار شبیه به سرماخوردگی گسترش می یابند.

     CDC گفته است که احتمال انتقال COVID-19 از محصولات و یا بسته بندی هایی که طی مدت چندین روز یا هفته ها ارسال میشود، "به دلیل بقای ضعیف این ویروس بر روی سطوح" خطر بسیار کمی دارند.

     اما مطالعه ای که روز سه شنبه در ژورنال پزشکی نیو انگلستان منتشر شد، نشان داد که این ویروس میتواند تا سه ساعت در هوا، چهار ساعت بر روی سطوح مسی، تا 24 ساعت بر روی مقوا و تا دو روز روی پلاستیک و فولاد ضد زنگ زنده بماند.  

Neeltje van Doremalen، رهبر مطالعه در موسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی به آسوشیتدپرس گفت.

"ما به هیچ وجه نمیگوئیم که ویروس از راه حل شدن در هوا (aerosolized) انتقال داده نمیشود" اما این آزمایشات نشان میدهد ویروس در این شرایط میتواند زنده بماند، بنابر این این امکان وجود خواهد داشت.


دانشمندان مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها، انستیتوی ملی بهداشت، پرینستون و UCLA از یک دستگاهی برای ترشح ذرات معلق در هوا استفاده می کنند که قطرات میکروسکوپی ایجاد شده در هنگام سرفه یا عطسه شخص را ایجاد می کند.

این ویروس بر روی سطوح پلاستیک، استیل، مقوا و مس قرار گرفت که در لوازم خانگی و بیمارستان بیشتر استفاده شده است. با گذشت زمان میزان ویروس زنده باقیمانده در این سطوح به شدت کاهش یافت.

کارشناسان می گویند این لزوماً به این معنی نیست که ما نگران زنده ماندن کروناویروس بر روی جعبه های تحویل داده شده توسط آمازون یا کیسه غذایی مصرفی خود باشیم.

جوزف وینتز، استاد پزشکی در دانشگاه ییل و محقق بیماری های عفونی که وابسته به این مطالعه نبوده، گفت: "مقاله ای که اخیراً منتشر شده است، تحت شرایط ایده آل قرار دارد." "اگر کسی می خواست، مثلاً سرفه کند ... روی یک صندوق یا نامه، احتمال زنده ماندن ویروس برای مدت زمانی که در حال گذر است، بسیار بعید به نظر می رسد."

 

آمار لحظه ای بیماران کرونا ویروس (Covid-19) به تفکیک استان ها

 آمار کشته شدگان کرونا به تفکیک جنسیت و سن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی