رویداد های مهم جهان

رویداد های مهم جهان

هدف این سایت انتشار اخبار جهانی (با ذکر منابع) میباشد و کمتر به مطالب انتشار یافته داخل کشور وارد می شود.
امیدواریم هر چه سریع تر راه های پیشگیری و درمان این ویروس جدید کشف شده و انسان های کمتری در این راه جان خود را از دست دهند.
دقت داشته باشید که اطلاعات اعلام شده در این سایت از وب سایت های جهانی تغذیه میشود تلاش شده است تا لینک هر خبر در انتهای آن نمایش داده شود تا کاربران از صحت خبر اطمینان حاصل کنند.

آخرین نظرات

تشخیص کرونا ویروس با CT اسکن

 

پزشکان کشف کرده اند که بررسی سی تی اسکن بیماران مبتلا به کروناویروس می تواند به تشخیص سریعتر آنهایی که علائم مشکوک دارند منجر شود.

تیمی از محققان در کوه سینا، نیویورک - اولین کسی که در ایالات متحده تجزیه و تحلیل سی تی اسکن این بیماران را انجام داده است - گفته اند که می توانند الگوهای خاصی در ریه ها را به عنوان نشانگر بیماری تشخیص دهند.

این مطالعه نشان داد که تجزیه و تحلیل اسکن می تواند یک گزینه مناسب برای بیماران مشکوک باشد و به تعیین اینکه کدام بیماران با نتایج غیر انتزاعی باید در انزوا نگهداری شوند کمک می کند.

پزشکان، که یافته های خود را در رادیولوژی منتشر کردند، اسکنهای 94 بیمار را در چین دریافت کردند که از 18 ژانویه تا 2 فوریه در چهار مرکز پزشکی در چهار استان چین بستری شده بودند.

دانشکده پزشکی کوه سینا می گوید، اکثر آنها به ووهان سفر کرده بودند و یا با بیمار آلوده ارتباط نزدیکی داشتند.

از 36 بیمار که در طی گزارش علائم اسکن به صورت صفر تا دو روز دریافت کرده اند، بیش از نیمی از آنها هیچ مدرکی از بیماری ریه نشان ندادند.

در گروهی 33 نفره از بیماران که سه تا پنج روز پس از گزارش علائم، سی تی اسکن را دریافت کرده بودند، این تیم الگوهای "ground-glass opacities" را مشاهده کردند - تکه های سفید رنگی که روی اسکن قرار گرفته بودند، شکل متراکم تری داشت.

در 25 بیمار شش تا 12 روز پس از علائم اسکن شده، آنالیز اسکن بیماری کاملاً درگیری ریه را نشان داد.

الگویهایی که در این تصاویر مشاهده می شود مشابه الگویی است که در شیوع های مرتبط مانند سارس و مرس مشاهده می شود.

آدام برنهایم، استادیار تشخیص، گفت: "شناخت الگوهای تصویر برداری بر اساس دوره زمان عفونت نه تنها درک روند بیماری و تاریخ طبیعی COVID-19 بلکه برای کمک به پیش بینی پیشرفت بیمار و بروز عوارض احتمالی". رادیولوژی مولکولی و مداخله ای در دانشکده پزشکی ایکان در کوه سینا.

پزشکان گفتند وقتی بیماران اولین بار علائم COVID-19 را گزارش می دهند، معمولی و اغلب شبیه سرماخوردگی هستند، بنابراین تشخیص و آزمایشات تایید شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری می تواند دشوار باشد.

 

امیدواریم با این روش تشخیص این بیماری در سرتاسر دنیا سریع تر و راحت تر و کم هزینه تر بشه دوستان متخصص میتونن برای پیدا کردن منبع مغاله و سایر موارد به این لینک مراجعه کنند.

 

آمار لحظه ای مبتلایان به ویروس کرونا

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی