رویداد های مهم جهان

رویداد های مهم جهان

هدف این سایت انتشار اخبار جهانی (با ذکر منابع) میباشد و کمتر به مطالب انتشار یافته داخل کشور وارد می شود.
امیدواریم هر چه سریع تر راه های پیشگیری و درمان این ویروس جدید کشف شده و انسان های کمتری در این راه جان خود را از دست دهند.
دقت داشته باشید که اطلاعات اعلام شده در این سایت از وب سایت های جهانی تغذیه میشود تلاش شده است تا لینک هر خبر در انتهای آن نمایش داده شود تا کاربران از صحت خبر اطمینان حاصل کنند.

آخرین نظرات

واکسن تست کرونا ویروس ساخته شد

OMAHA، مقامات روز سه شنبه گفتند که نخستین آزمایش بالینی در ایالات متحده که ممکن است موجب درمان ویروس کرونا شود در نبراسکا انجام می شود و در نهایت 400 بیمار در 50 نقطه در سراسر جهان را شامل شود.

نیمی از بیماران در مطالعه بین المللی، داروی ضد ویروس Remdesivir را دریافت میکنند، در حالی که نیمی دیگر دارونما دریافت میکنند. 

دکتر آندره کالیل، که سرپرستی این مطالعه را در مرکز پزشکی دانشگاه نیراسکا انجام داد، گفت: بیمارانی که بیماری ای ناشی از ویروس کرونا داشتند، در صورت داشتن حداقل بیمی از علائم، واجد شرایط برای انجام آزمایش هستند. همچنین اظهار داشتند "هدف در این مرحله کمک به افرادی است که بیشتر به آن نیاز دارند."

14 نفر که از یک کشتی کروز (پرنسس الماس) در ژاپن تخلیه شده اند، در مرکز پزشکی دانشگاه تحت معالجه قرار میگیرند. دوازده مورد از آنها به آزمایش COVID-19 جواب مثبت داده اند.

تاکنون هیچگونه درمان یا واکسن اثبات شده ای برای ویروس جدید و اسرار آمیز که 80،000 نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و بیش از 2،700 نفر را کشته که بیشتر آنها در چین بوده اند، وجود نداشته است.

پزشکان به بیماران مایعات و تسکین دهنده درد می دهند تا علائم را کاهش دهند، از جمله این موارد میتوان به تب، سرفه و تنگی نفس اشاره کرد. در مورد کسانی که به شدت بیمار هستند، پزشکان از هواکش های مکانیکی برای کمک به آنها در تنفس استفاده میکنند و یا با دستگاه هایی خون آنها را در خارج از بدن پمپ و اکسیژن رسانی میکنند و با این کار فشار کمتری به ریه و قلب می آورند.

در حال حاضر حداقل دو مورد مطالعه بر روی بیماران در چین در حال انجام است، از جمله مطالعه دیگری مربوط به Remdesivir، که توسط علوم Gilead ساخته شده و دیگری یک داروی ترکیبی HIV شامل لپیناویر و ریتوناویر است.

در پیش نویس طرح تحقیقاتی که ماه گذشته منتشر شد، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که Remdesivir "امیدوار کننده ترین نامزد" محسوب میشود. قبل از این مطالعه به طور خلاصه در بعضی از بیماران ابولا در کنگو مورد استفاده قرار گرفته بود. اما WHO مطالعات آزمایشگاهی را ذکر کرد که ممکن است بتواند SARS و MERS را که عموزاده های ویروس جدید هستند، هدف قرار دهد.

 

گیلاداین دارو را برای استفاده در تعداد کمی از بیماران از جمله مردی در ایالت واشنگتن که پس از مسافرت به ووهان(مرکز شیوع بیماری) بیمار شد، تهیه کرده است. وی دیگر بیمار نیست ولی مشخص نیست که Remdesivir به او کمک کرده است یا خیر.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی