رویداد های مهم جهان

رویداد های مهم جهان

هدف این سایت انتشار اخبار جهانی (با ذکر منابع) میباشد و کمتر به مطالب انتشار یافته داخل کشور وارد می شود.
امیدواریم هر چه سریع تر راه های پیشگیری و درمان این ویروس جدید کشف شده و انسان های کمتری در این راه جان خود را از دست دهند.
دقت داشته باشید که اطلاعات اعلام شده در این سایت از وب سایت های جهانی تغذیه میشود تلاش شده است تا لینک هر خبر در انتهای آن نمایش داده شود تا کاربران از صحت خبر اطمینان حاصل کنند.

آخرین نظرات

 

دکتر حسن ابوالقاسمی رییس انجمن خون و پلاسمای کودکان ایران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خوشبختانه با همراهی یک تیم گسترده از متخصصان بهداشتی، درمانی و پژوهشی کشور، گامی مهم در مسیر درمان مبتلایان به ویروس برداشته شده که امیدواریم با پیشرفت کار در روزهای آینده، طرح به نتیجه‌ای قطعی برسد.

مطالب مهم:

در حال حاظر طبق یک فرایند بیولوژیکی از افراد  مبتلا به کرونا که در آنها بهبودی حاصل شده، پلاسمای خون آنها گرفته شده و بعد از بررسی های لازم  به مبتلایان تزریق میشود. این اقدام بر روی برخی افراد تزریق میکنیم و با مقایسه طول درمان به نسبت سایر افرادی که از این روش استفاده نکرده اند نتیجه گیری میکنیم. ایران در گذشته نیز از طریق تزریق پلاسما پیشرفت های قابل توجهی را داشته است و بعد از شیوع این ویروس، تحقیقاتی برای استفاده از این شیوه کلید خورده است.

 

بوالقاسمی با بیان اینکه پروپوزال ابتدایی این طرح، حدود دو هفته قبل نهایی شد، توضیح داد: این طرح وزارت بهداشت با حضور اعضای متخصص کمیته فنی مطرح شد و کد اخلاق گرفت و با تایید سازمان انتقال خون از حدود ۱۲ روز قبل وارد فاز اجرا شد. در این روزها امکانات لجستیک طرح فراهم شده و دستگاه‌ها آماده به کار شدند.

ابوالقاسمی با بیان اینکه تاکنون این پلاسما به ۱۲ بیمار کرونایی تزریق شده است، گفت: خوشبختانه برآوردها نشان می‌دهد که شرایط تمامی این افراد پس از دریافت پلاسما، بهبود یافته و تعدادی از آنها از بیمارستان مرخص شده‌اند.

این متخصص ادامه داد: در طول روزهای گذشته آنالیز درمانی این افراد ادامه داشته و تلاش می‌کنیم با دقت بسیار بالایی آنها را رصد کرده و نتایج این پژوهش را اعلام کنیم.

به گفته وی برای آن که این طرح تحقیقاتی به نتیجه‌ای قطعی برسد، باید ۲۰۰ مورد از بیماران با این شیوه درمان شده و نتایج از نظر علمی بررسی شوند تا در گام بعدی با موافقت وزارت بهداشت تصمیم جدی بگیریم.

ابوالقاسمی پیش‌بینی کرد: در صورت موفقیت آمیز بودن این گام امکان سنجش صنعتی و تولید گسترده‌تر فراهم شود و با همکاری واحدهای صنعتی پادتن اختصاصی این کار تولید شده و در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.

 

منیع

 

در زمان شدت گرفتن این بیماری در چین نیز این اقدام یکی از روش های مقابله با این بیماری بوده و انجام میگرفته است. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی