رویداد های مهم جهان

رویداد های مهم جهان

هدف این سایت انتشار اخبار جهانی (با ذکر منابع) میباشد و کمتر به مطالب انتشار یافته داخل کشور وارد می شود.
امیدواریم هر چه سریع تر راه های پیشگیری و درمان این ویروس جدید کشف شده و انسان های کمتری در این راه جان خود را از دست دهند.
دقت داشته باشید که اطلاعات اعلام شده در این سایت از وب سایت های جهانی تغذیه میشود تلاش شده است تا لینک هر خبر در انتهای آن نمایش داده شود تا کاربران از صحت خبر اطمینان حاصل کنند.

آخرین نظرات

 

   دبیر کل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترس، روز سه شنبه اظهار داشت: بیماری همه گیر Covid-19 بدترین بحران جهانی  پس از جنگ جهانی دوم است، و از اینکه میتواند باعث درگیری در سراسر جهان شود، ابراز نگرانی کرد.

   گوترس گفت: "مقیاس بحران ایجاد شده از ویروس کرونا در بعد اقتصادی، یک رکود اقتصادی خواهد بود که میتواند کل جهان را درگیر کند و هیچ مورد مشابهی در تاریخ نداشته است." همچنین "ترکیب رکود اقتصادی و خطر ابتلا به آن میتواند موجب تقویت بی ثباتی، افزایش نا آرامی ها و درگیری شود، که این چالش برانگیز ترین بحرانی است که بعد از جنگ جهانی دوم با آن رو برو شده ایم."

   سازمان ملل متحد مستقر در نیویورک در پایان جنگ در سال 1945 تاسیس شد و اعضای آن متشکل از 193 کشور است.

   گوترس افزود: "قوی ترین و موثر ترین واکنش فقط در صورت انسجام ، همبستگی و دوری از بازی های سیاسی و درک کردن این مسئله است که بشر در خطر است، ممکن است."

   گوترس گفت، فراتر از کمک های سنتی از کشور های ثروتمند "ما باید ابزار مالی نوآورانه ای داشته باشیم" تا کشور های در حال توسعه، قادر به مقابله با بحران شوند.

   وی هشدار داد که شیوع ویروس کرونا در کشورهای فقیر مخصوصا آفریقا میتواند باعث بازگشت این بیماری به کشور های ثروتمند شود و جان میلیون ها نفر به خطر بی افتد.

 

آمار لحظه ای بیماران کرونا ویروس (Covid-19) به تفکیک استان ها

 آمار کشته شدگان کرونا به تفکیک جنسیت و سن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی