رویداد های مهم جهان

رویداد های مهم جهان

هدف این سایت انتشار اخبار جهانی (با ذکر منابع) میباشد و کمتر به مطالب انتشار یافته داخل کشور وارد می شود.
امیدواریم هر چه سریع تر راه های پیشگیری و درمان این ویروس جدید کشف شده و انسان های کمتری در این راه جان خود را از دست دهند.
دقت داشته باشید که اطلاعات اعلام شده در این سایت از وب سایت های جهانی تغذیه میشود تلاش شده است تا لینک هر خبر در انتهای آن نمایش داده شود تا کاربران از صحت خبر اطمینان حاصل کنند.

آخرین نظرات

نام علمی ویروس کرونا چیست؟

 

    آژانس بهداشت سازمان ملل روز سه شنبه (11 فوریه) اعلام کرد که "Covid-19" نام رسمی ویروس کشنده از چین (کرونا ویروس) خواهد بود.

    آژانس بهداشت سازمان ملل گفت: این بیماری یک "تهدید بسیار جدی" برای جهان است اما  "یک فرصت واقعی" برای متوقف کردن آن وجود دارد.

     تودروس آدانوم قبیسیوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی (WHO)، به خبرنگاران در ژنو گفت: "ما اکنون نامی برای این بیماری داریم و آن Covid-19 است."

به گفته تودروس نام انتخاب شده جدید مخفف "کو" کرونا، "وی" ویروس و "د" بیماری است و از آنجایی که این بیماری در دسامبر 2019 شیوع پیدا کرده "19" در انتهای نام آن قرار داده شده است. همچنین او دلیل این نام گذاری را جلوگیری از اشاره به منطقه جغرافیایی خاص، گونه جانوری یا نژادی و یا افراد و یا گروههای انسانی در نامگذاری ویروس جدید بوده است. در این نام گذاری توصیه های بین المللی نامگذاری جهت جلوگیری از توهین نژادی یا منطقه ای لحاظ شده است.

WHO پیشتر نام موقت "بیماری حاد تنفسی nCoV-2016" را انتخاب کرده بود. همچنین کمیسیون بهداشت ملی چین در این هفته گفته بود که به طور موقت آن را "ریه پنومونی کروناویروس" یا NCP مینامد.

برطبق مجموعه ای از دستورالعمل های صادر شده در سال 2015، WHO توصیه کرده است از اسامی مکان هایی مانند ابولا و زیکا (جایی که این بیماری برای اولین بار شناسایی شده اند و اکنون با ذهنیت عمومی در ارتباط است) استفاده نکنند.

همچنین از اسامی عمومی دیگری مانند "ستدرم تنفسی خاورمیانه" یا "آنفولانزای اسپانیایی" نیز جلوگیری میشود زیرا میتوانند کل منطقه یا گروه های قومی را تحریک کنند.

 

https://www.straitstimes.com/

 

آمار لحظه ای بیماران کرونا ویروس (nCoV)

ترامپ میگوید مردم فکر میکنند ویروس کرونا ماه آپریل از بین میرود.

نظرات  (۱)

*متاسفانه مسئولین عزیز هرچی تلاش میکنن که کرونا وارد ایران شه به نتیجه نمیرسن!!!

 

 

 

 

 

 

اگه تلاششون همچنان بی نتیجه بمونه ممکنه چنتا چینی بگردونن تو خیابونا و فلفل بکنن تو دماغشون بگن عطسه کنید😐

خلاصه که مراقب باشید!!😂*

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی